Starosta Kętrzyński Michał Kochanowski oraz Wicestarosta Andrzej Lewandowski podpisali umowę na „E-zarządzanie infrastrukturą drogową w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kętrzynie wraz z uruchomieniem e-usług”. Środki pochodzą z dotacji unijnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – 2020.
Głównym celem wdrożenia Systemu jest optymalizacja zarządzania infrastrukturą drogową, pasem drogi oraz organizacją ruchu na drogach powiatowych podlegających Zarządowi Dróg Powiatowych w Kętrzynie oraz udostępnienie katalogu e-usług publicznych. Celami szczegółowymi wdrożenia systemu są:
- uruchomienie e-usług wysokich poziomów dojrzałości, które umożliwią załatwianie spraw przez Internet oraz dostęp do informacji o drogach on-line;
- zapewnienie interesariuszom Projektu efektywnego dostępu do aktualnych, wiarygodnych i odpowiednio dokładnych danych o aktualnej sytuacji w organizacji ruchu, ewidencji dróg i obiektów mostowych oraz zajęciach pasa drogowego;
- wdrożenie zintegrowanych ze sobą, dostosowanych do potrzeb użytkowników modułów dziedzinowych zapewniających efektywne integrowanie, gromadzenie, przetwarzanie, analizowanie oraz wizualizowanie danych niezbędnych do realizowania zadań statutowych interesariuszy;
- cyfryzacja obsługi realizowanych postępowań administracyjnych, spraw i zadań przez wdrożenie korporacyjnego modelu danych oraz zintegrowanych aplikacji dziedzinowych zapewniających ich powiązanie z pasem drogi przez geolokalizację w odniesieniu do odpowiednich danych referencyjnych;
- usprawnienie przepływu danych i informacji oraz podniesienie efektywności współpracy pomiędzy interesariuszami zaangażowanymi w procesy zarządzania drogami oraz organizacją ruchu na terenie powiatu kętrzyńskiego;
- zwiększenie efektywności prowadzenia postępowań i podejmowania decyzji w oparciu o aktualne dane;
- zwiększenie możliwości zlecenia, odbierania i kontroli wykonywanych prac utrzymaniowych i inwestycyjnych.